Leta i den här bloggen

Bön för Sjuka

Bön för Sjuka

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Ersätt orden "sjukes" efter namnet på den person du ber för. Använd denna bön att begära gudomliga helande för män och kvinnor.


Jehova, den Gud som helar.

Vänligen acceptera min bön på uppdrag av denna sjuka kvinnan. Hennes kropp behöver din healing.

Historien visar att det finns ingenting omöjligt för dig.

Kung Hiskia var nära döden. Han bad till dig och du hörde honom. Du helade honom. Du gav honom många år av livet.

Vänligen läka henne när hon är lydig dina instruktioner. Detta påminner mig om Naaman. Befälhavaren för armén. Han lydde och fick din healing.

Jag skulle vilja hitta en person med din helande kraft. En person som Elia. Han bad för sonen till en änka. Pojken återupplivas. Medtag en person så där för att be för henne.

I Psalm 41: 1-3 du gjort vackra löften. Dessa löften är för goda människor. Vänligen ge henne styrka. Sustain henne eftersom hon är sjuk.

Vänligen övertyga henne att förbli ödmjuka. Låt inte henne fela som kung Asa. Kungen var sjuk. Han sökte inte din hjälp, och han färgade.

Jag välsignar också läkarna. Jag välsignar de människor som vårdar henne. Låt dem alla få din visdom. Hjälp dem att identifiera orsaken till sjukdomen.

Gud, hjälpa henne att förstå vem du är. Hjälp henne att ödmjuka eder. Låt inte henne lida förstörelsen av hennes kropp.

Jag välsignar själ och sinne i denna sjuka kvinnan. Må hennes tro är stark. Den icke troende kommer inte att få din healing touch.

Vänligen ge henne en god anda. Jag vet att detta kommer att hjälpa henne att övervinna sin sjukdom.

Jag kommer att besöka henne. Ge mig kloka ord för att tala med henne. Hon behöver tro. Snälla hjälp mig ge hopp till hennes liv.

Jag vill välsigna henne. Ge mig resurser att hjälpa henne komma ur sängen.

Herre, använd mitt liv. Jag vill smörja henne med olja. Vänligen läka hennes kropp med din smörjelse.

Jesus, jag tror på kraften i ditt stora namn. Jag skall lägga mina händer på de sjuka. Jag förklarar att hon kommer att återfå sin hälsa. Låt detta hända för ära ditt namn.

Helige Ande, hjälpa henne att förstå. Jesus tog redan hennes svagheter. Jesus bar hennes sjukdomar. Hjälp henne tror för att bli botad.

Allsmäktige Jesus vänligen hör denna bön för sjuka.

Jag läste om din makt i Markus 6. Den säger att folk rörde gränsen till dina kläder. De fick healing. Låt henne röra vid den. Låt din helande kraft att flöda. Återställ sin sjuka kropp.

Kom Jesus, gudomlig helare. Gå igenom rummet där hon vilar. Ta bort all sjukdom och sjukdom från henne.

Titta och se hennes tillstånd. Hon behöver bara trycka på din hand. Du gjorde detta för Petrus svärmor.

Jesus, Bibeln säger att många sjuka människor kom till dig. Du botade dem. Vänligen göra samma sak för den här personen.

Vänligen läka henne när hon närmar dig. Jag ber att hon alltid kommer att följa dig vart du än går.

Hon väntar på dig. Ha medkänsla och läka henne från hennes sjukdom.

Fader Gud, kan din goodwill göras på hennes kropp och själ.

I Jesu namn,

Amen.

____________________________________________

Jag är glad att du bad "Bön för Sjuka"!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:

Bön om Frälsning

____________________________________________

Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

Bön för Sjuka. Inspirerad av dessa verser i Bibeln: 1 Mosebok 48:1 - 3 Mosebok 13:21-37 - 1 Samuelsboken 30:11-13 - 1 Kungaboken 17:7-24 - 2 Kungaboken 5:1-14 - 2 Kungaboken 20:1-6 - 2 Krönikeboken 16:12-14 - Jesaja 10:12-18 - Jesaja 33:24 - Psaltaren 41:1-3 - Ordspråksboken 18:14 - Matteus 4:23 - Matteus 8:14-17 - Matteus 10:8 - Matteus 12:15 - Matteus 14:14 - Matteus 14:35 - Matteus 15:30 - Matteus 25:36-44 - Markus 1:32 - Markus 6:5-6 - Markus 6:13 - Markus 6:56 - Markus 16:17-18
Bibeln - Bilder: Sjuka

3 kommentarer:

  1. Om du är sjuk lägga din bön begäran.
    Skriv gärna dina kommentarer och frågor.
    Tack!

    SvaraRadera
  2. Min önskan att bli frisk Gud vad vet om att ja har svåra nerv smärtor snälla gode gud hör min bön vill bli frisk
    Mvh Gunnar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud, snälla hör bönen. Ta med din helande till ditt barns kropp. Få tillbaka nervsystemet till det normala. Släpp ut all svår smärta ur kroppen. Må bara Guds frid och hälsa fylla hela organismen. Låt läkningsprocessen börja nu. I Jesu namn, amen!

      Radera

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.