Leta i den här bloggen

Hur ber man; enligt Bibeln


Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Vi vill kommunicera med Gud. Vi vill uttrycka honom våra behov och känslor. Och vi vill höra hans svar.

Gud skrev Bibeln genom sina profeter och vittnen. Låt oss studera det att lära sig att kommunicera med Gud.

Denna uråldriga bok kommer att vägleda oss i dag in the 21st Century. Denna kunskap kommer att hjälpa oss att be och röra hjärtat av vår himmelske Fader. Den Helige Ande kommer att vägleda oss.

Jag beslöt att gruppen i denna sida de ikoniska bibelverser rörande bön. Jag skrev i fetstil alla fraser och ord som är nyckeln till att veta hur man ber.

Läs varje mening noggrant med särskild uppmärksamhet på de markerade orden. När du förstår det, helt enkelt tillämpa råd till din bön. Gör det på en gång. Tänk inte för mycket om det. Gör det som ett barn skulle med full tro.

Nu gör dig redo att nå Guds tron!

Låt oss lära nu hur man ber enligt Bibeln. Här är den första versen ...

Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror - Matteus 21:22


Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert. - Markus 11:24


Då sade han till dem: "När ni ber skall ni säga:

Fader, helgat blive ditt namn.
Komme ditt rike.
Ge oss var dag vårt bröd
för dagen.
Och förlåt oss våra synder,
ty också vi förlåter var och en
som står i skuld till oss.
Och för oss inte in i frestelse." - Lukas 11:2-4


Alla dessa höll endräktigt ut i bön tillsammans med några kvinnor, bland dem Jesu mor Maria, och vidare hans bröder - Apostlagärningarna 1:14



De höll troget fast vid apostlarnas lära och gemenskapen, vid brödsbrytelsen och bönerna - Apostlagärningarna 2:42


När de hörde det, ropade de endräktigt till Gud och bad: "Herre, du som har skapat himmel, jord och hav och allt som är i dem - Apostlagärningarna 4:24


...i mina böner och alltid ber om att nu till sist få tillfälle att komma till er, om Gud vill - Romarbrevet 1:10


Var glada i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen - Romarbrevet 12:12


Därför skall den som talar tungomål be om att kunna uttyda det - 1 Korinthierbrevet 14:13


Gör detta under ständig åkallan och bön och bed alltid i Anden. Vaka därför och håll ut i bön för alla de heliga - Efesierbrevet 6:18


Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse - Filipperbrevet 4:6


Den som verkligen är änka och står ensam sätter sitt hopp till Gud och håller ut i bön och åkallan natt och dag - 1 Timotheosbrevet 5:5


Medan han levde här i köttet, ropade han högt under tårar när han bad och åkallade den som kunde rädda honom från döden, och han blev bönhörd och tagen ur sin ångest - Hebreerbrevet 5:7


Men han skall be i tro utan att tvivla. Ty den som tvivlar liknar havets våg, som drivs och piskas av vinden. En sådan människa skall inte tänka att hon kan få något av Herren - Jakobsbrevet 1:6-7


På samma sätt skall ni män leva förståndigt tillsammans med era hustrur som är det svagare kärlet. Visa dem aktning som medarvingar till livets nåd, så att era böner inte blir hindrade - 1 Petrusbrevet 3:7


__________________________________

Jag är glad att du bad!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:

__________________________________


Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!


Inspirerad av dessa verser i Bibeln:
Bibeln - Bilder: Bön

2 kommentarer:

  1. Hej jag är en ung man som haft stora problem i mitt liv med missbruk och har varit drogfri 14 mån be gärna för mig att jag ska fortsätta vara drogfri och hitta gud och Jesus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vän Just nu kommer jag att be för dig.

      Vår himmelske Fader, tack för den här unga mannen. Tack för att du har hjälpt honom att fatta bra beslut. Tack för att han har varit drogfri. Jag ber dig ge din styrka till den här mannen. Jag ber att Jesu Kristi Ande fyller hans liv. Allt är möjligt med Kristus. Prata med honom genom Bibeln. Besvara de böner han kommer att göra. Visa honom vägen att nå en kyrka. Ge uthållighet för att förbli i tro. Ge honom seger för att slå narkotikamissbruk. Må varje ond ande komma ut ur denna unga mans liv. Ge honom ett liv fullt av välstånd. Ge honom en fru och barn. Jag frågar detta i Jesu namn, amen!

      Radera

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.