Leta i den här bloggen

Bön om Frälsning

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Bön om Frälsning

Frälsningen bön är förmodligen den viktigaste bönen. Vi borde kalla det # 1 bön.

Denna bön hjälper dig att börja en relation med Gud. Med denna bön kommer du att:

- Acceptera att Gud älskar dig,
- Acceptera att du är syndare,
- Acceptera Hans förlåtelse för era synder,
- Acceptera hans frälsning plan för ditt liv,
- Och, acceptera Jesus Kristus som din Frälsare.

Låt oss be:

"Gud, det här är min första bön till dig. Jag gör det för att jag behöver dig.

Jag accepterar att jag är en syndare. Jag är inte en del av din familj. Om jag dör i dag, kommer mitt liv att gå förlorade för alltid. Jag vill inte ha det. Jag vill ha din evigt liv.

Bibeln säger att du älskar mig. Du gav livet på din son. Detta var ett offer för att rädda mig. Jesus dog i stället för mig.

Jag kan inte förstå detta offer. Varför älskar dig mig så mycket?

Nu kommer jag till er med ett ödmjukt hjärta.

Jag accepterar din frälsning. Jag accepterar din förlåtelse för mina synder. Jag bekänner att Jesus Kristus är herre över mitt liv. Han är min enda frälsare. Jag tror att den Helige Ande uppväckte Jesus från de döda.

För allt detta, förkunnar jag nu när jag är frälst. Jag har rätt att vara barn av den himmelska fadern. Jag tillhör nu till din familj. Jag blir en arvtagare till alla dina välsignelser.

Tack Gud. Tack Jesus. Tack helige Ande.

Amen."


Grattis !!!

Du har just bett frälsningsbönen. Du är nu en del av Guds familj. Han är far och vi är bröder.

Bibeln lär att det finns många välsignelser som väntar på dig. Allt du behöver göra är att läsa dem och tro. Gud kan ge dig full framgång i livet.

Jag uppmuntrar dig att gå med i en grupp av människor som älskar Gud. Studera Bibeln med dem. Lär dig alla fördelar, privilegier, rättigheter och skyldigheter som du har i Guds familj.

Fyll i detta formulär och jag kommer att:

- Välsigna ditt liv när jag ber för mina läsare,
- Hjälper dig att hitta resurser för att veta mer om Gud, och
- Meddela dig när jag publicerar nya böner.



Slutligen, om du är nyfiken på att veta var fick jag dessa rader att be med? Låt mig dela med mig av bibelverser som inspirerade denna bön om frälsning.

- Johannes 1:12 "Men åt alla som tog emot honom, gav han rätt att bli barn till Gud. Allt de behövde göra var att lita på att han kunde frälsa dem".

- Johannes 3:16 "För Gud älskade människorna så mycket att han gav dem sin ende Son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv".

- Romarbrevet 3:23 "Alla har vi syndat, och saknar därför den likhet med Gud som vi är skapade att ha".

- Romarbrevet 5:8 "Men Gud visade sin stora kärlek till oss genom att sända Kristus att dö för oss, medan vi fortfarande var syndare".

- Romarbrevet 6:23 "Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv genom Jesus Kristus, vår Herre".

- Romarbrevet 10:9 "För om du öppnar munnen och bekänner att Jesus är Herre, och litar på att Gud har uppväckt honom från de döda, så blir du frälst".

- Efesierbrevet 2:8-9 "Genom hans nåd är ni frälsta därför att ni tror på Kristus. Och er tro kommer inte genom egna ansträngningar, den är en gåva från Gud. Frälsningen är nämligen inte en belöning för det goda vi har gjort. Därför kan ingen av oss skryta med den".

Tack för att du läser detta långt!

______________________________________

Bön om Frälsning. Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

Källa: Bibeln - Bilder: Bön

4 kommentarer:

  1. Kan du be för min frälsning mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att be för dig just nu.

      Vår himmelske Fader, vänligen lyssna på Kristoffer böner. Ge honom säkerheten om din frälsning. Visa honom din barmhärtighet. Led honom genom det goda sättet. Skicka din Helige Ande till honom. Jag ber i Jesu namn. Amen.

      Radera
    2. Hej kan du be extra starkt att jag glömmer bort dåliga och gamla minnen och be at jag återställs från mit amfetamin misbruk mvh Kristoffer

      Radera
    3. Hej Kristoffer. Nu ber jag för dig. Jag ber Gud att hjälpa dig att förnya ditt sinne. Jag ber om att dåliga tankar försvinner. Jag ber att ditt sinne kan meditera på Bibelns ord. Jag ber att du får hopp och styrka från Gud. Jag ber också för att din kropp ska återhämta sig. Jag ber att den negativa effekten av amfetamin försvinner. Jag ber att du kan njuta av Guds frälsning. Jag frågar detta i Jesu namn. Amen.

      Radera

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.