Leta i den här bloggen

Bön för Arbete

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Bön för Arbete

Barmhärtige Gud, jag ödmjukar mig eder.

Jag ber om ursäkt för eventuella olydnad och brott mot dig. Jag erkänner att jag har misslyckats. Förlåt mig.

Snälla ge mig din visdom. Jag behöver dig.

Låt inte andra att stjäla frukterna av mitt arbete. Jag vill inte falla i förbannelse.

Du gör sann rättvisa till arbetstagaren. Många företagare är orättvist. De skulle våga skjuta den anställde med tomma händer.

Det finns chefer som behandlar medarbetare med grymhet. De förtrycker med hårt arbete. De bryr sig bara för det gynna dem. De bryr sig inte om andra. Vänligen rädda mig från dem.

Förslavande och kränkande arbete är hemskt. Låt mig inte leva ett bittert liv på grund av ett dåligt jobb.

Lyssna med en barmhärtig hjärta. Se hur mycket tryck införs till arbetarna. Rädda mig. Leverera oss !.

Men jag måste också vara en utmärkt professionell. Ge mig kompetens att skapa magnifika verk. Jag vet att din välsignelse kommer att ge mig framgång.

Jag försäkrar er att ...

- Jag kommer att hjälpa de människor som behöver mat att äta;

- Jag kommer att vara generös mot andra med mina välsignelser;

- Jag kommer inte att ta ut ränta till mina bröder i tro;

- Jag kommer aldrig att be någon att återvända vad jag gav dem frivilligt;

- Jag kommer att låna ut till många människor. Men jag kommer inte längre låna från någon.

Även om det var ett misstag eller vårdslöshet, om en del av frukten av min arbetskraft lämnades i händerna på någon mer i nöd än jag, kommer jag inte att be dig att ge tillbaka den.

Min Gud, jag hoppas med hela mitt hjärta att du välsignar mig, för i din välsignelse finns det ett riktigt välstånd för mitt arbete, min familj, min ägodelar och min framtid.

Öppna himlen, din generösa skatt, för att hälla ut din dusch av välsignelser i rätt tid. Då kommer jag att låna ut till många och kommer inte längre att låna från någon.

Nu lovar jag dig, herre, för att jag genom min besparing, genom att vara lydig, kommer att få din välsignelse, i allt arbete i mina händer och i det land du ger mig att leva.

I Jesu namn,

Amen.

__________________________________________

Jag är glad att du bad "Bön för Arbete"!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:

Bön om Frälsning

__________________________________________

Bön för Arbete. Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

Inspirerad av dessa verser i Bibeln: 1 Mosebok 3:17 - 1 Mosebok 31:42 - 2 Mosebok 1:11;13-14 - 2 Mosebok 20:10 - 2 Mosebok 36:2 - 3 Mosebok 23:3 - 5 Mosebok 12:7;18 - 5 Mosebok 14:29 - 5 Mosebok 15:10 - 5 Mosebok 23:20 - 5 Mosebok 24:19 - 5 Mosebok 26:7-8 - 5 Mosebok 28:12;33 - 5 Mosebok 30:9
Bibeln - Bilder: Arbete

1 kommentar:

  1. Skriv här namnet på det jobb du vill ha. Låt andra hjälpa dig att be för det.

    Du är också välkommen att lägga motiverande meddelanden. Tips för människor som söker ett jobb. Bibelverser.

    Tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.