Leta i den här bloggen

Bön för Pengarna

Bön för Pengarna

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Gud himmel och jord,

Absolut ägare av allt guld och silver. Jag åberopar din hjälp i min ekonomi.

Herre, vänligen multiplicera produkten av mitt arbete. Jag måste betala mina skulder och leva med värdighet.

Jag vill att frodas. Jag skulle vilja ärva fastigheter till mina barn en dag.

Jag är medveten om att goda och dåliga tider kommer att nå alla. Jag erkänner att jag behöver dig!

Hjälp mig att vara smart och ansvarsfull i alla entreprenörskap.

Ge mig:

- Intelligens för att studera och lära. Jag måste förstå hur man ska hantera och investera.

- Din visdom. Jag måste kunna förkasta pengar när det inte är bra för mig.

- Förmåga att göra ärliga företag. Jag vill inte vanära dig.

Gud, du förtjänar utmärkta tjänare. Jag vill vara i stånd att producera dubbla genomsnittet.

Jag vill vara effektiva i alla strävanden. Din förtroende på mig kommer att växa. Du kommer så småningom lita på mig mer än du ursprungligen gav mig.

Jag kommer inte att vara beroende av pengar. Du lärde detta till dina lärjungar. Jag är din lärjunge nu.

Endast din visdom kommer att ge mig liv. Pengar kommer inte.

Jag vill inte uppträda som en smickrare. Inte heller göra ursäkter för att få pengar från andra.

Hjälp mig att förstå att ...

- Pengar är inte min vän.

- Jag ska aldrig älska pengar. Papper kan inte mätta själen.

- Kärleken till pengar är roten till allt ont.

Människor som ha begär pengar avleds från dig. Många onda hända med dessa människor.

Gud, hålla mig från att föredra pengar mer än du.

En av dina lärjungar svikit dig för 30 silvermynt. Han begick sedan självmord.

Håll mig från ett dåligt rykte. En anseende som en person som älskar pengar.

Istället kommer jag att använda mina pengar för att upphöja dig. Jag kommer att hjälpa till med byggandet och underhållet av ditt tempel. Den plats där ditt namn dyrkas. Du kommer att bli exalterad i mitt i samhället.

Gud, jag lovar er att ...

- Jag kommer tillbaka pengar om jag får mer än jag borde. Jag kommer inte att behålla pengarna som tillhör någon annan.

- Jag kommer inte att älska pengar. Jag kommer att vara nöjd med vad jag har. Du lovade mig; "Jag kommer aldrig att lämna dig eller överge dig".

- Jag kommer inte att fungera som en ockrare. Jag kommer inte att bete sig som en moneylender med mina bröder och systrar. Jag kommer inte ut dem intresse.

- Jag kommer alltid att betala mina arbetare i slutet av varje dag. Jag vill inte att de ska gå gråtande till dig. Jag vill inte bli dömd för synd mot dem.

- Jag kommer aldrig att acceptera pengar för att skada människor. Mycket mindre mot ditt folk Israel.

- Jag kommer inte att acceptera orättfångna pengar. Jag vet att det snart kommer att sluta.

- Jag kommer inte att acceptera mutor av något slag.

- Jag kommer inte att muta domare och myndigheter.

- Jag kommer inte att prostituera min kropp. Jag kommer inte att få vinster från prostitution. Jag kommer inte att ge dig erbjudanden ur dessa vinster.

Du har redan gett mig många välsignelser. Jag vet att du kommer att ge mig mer. Jag kommer att ta hand om dem med trofasthet.

Snälla hjälp mig att organisera min ekonomi. Jag vill kunna dela med andra.

Jag vill vara som du Herre. Någon som kan föröka välsignelser. Kapabel att mätta hungern av massorna.

Jag vill vara en hjälpare för andra. Det ska inte finnas någon behövande i mitt samhälle.

Jag kommer att tjäna människor med kärlek. Inte för pengarna.

Jag kommer inte längre att vara högdragen. Nu jag ödmjukt säga: "Gud vill, kommer jag lyckas!"

I Jesu namn,

Amen.

______________________________________

Jag är glad att du bad "Bön för Pengarna"!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:

Bön om Frälsning

______________________________________

Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

Bön för Pengarna; inspirerad av dessa verser i Bibeln: 1 Mosebok 43:12 - 2 Mosebok 22:25 - 3 Mosebok 25:36-37 - 5 Mosebok 23:17-19 - 5 Mosebok 24:15 - 2 Kungaboken 4:1-7 - 2 Kungaboken 5:26-27 - 2 Kungaboken 12:5;14 - Psaltaren 15:5 - Ordspråksboken 13:11 - Ordspråksboken 17:16 - Ordspråksboken 19:14 - Predikaren 5:10 - Predikaren 7:12 - Predikaren 9:11 - Mika 3:11 - Haggai 2:8 - Matteus 27:5 - Markus 6:8;37 - Lukas 14:28 - Lukas 16:14 - Lukas 19:13;16;24 - Apostlagärningarna 4:34 - 1 Korinthierbrevet 16:2 - 1 Thessalonikerbrevet 2:5 - 1 Timotheosbrevet 3:3 - 1 Timotheosbrevet 6:10 - Hebreerbrevet 13:5 - Jakobsbrevet 4:13 - 1 Petrusbrevet 5:2 - Judasbrevet 1:11 Bibeln - Bilder: Pengarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.