Leta i den här bloggen

Morgonbön

Morgonbön

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Gud, jag väljer att börja denna dag med er.

Jag kommer till er närvaro allsmäktig Gud. Jag kommer att erbjuda dig prisar och tacksamhet. Vänligen ta emot min bön som en behaglig doft i din närvaro.

Jag prisar dig, min Gud. Jag ödmjukar mig i din närvaro. Jag söker din hjälp. Jag vet att du är med mig ge mig din frälsning för den här dagen.

Guds Ande, idag kommer jag att vara lydig mot dina instruktioner. Snälla hjälp mig att göra Faderns vilja.

Idag kommer att bli början av mina bästa dagar.

Jag kommer att få upp den här dagen för att skapa något nytt, vackert och användbart. Alla kommer att gynnas av det. Du gjorde det i genesis och jag kommer härma ditt arbete.

Idag kommer jag att utföra min verksamhet med all den styrka du har gett mig. Jag kommer att vara effektiv, engagerad och professionell.

Gud, jag kommer inte att vara rädd för att göra det du frågar mig. Vänligen, besegra mina fiender eftersom jag är lydig mot dig.

I Jesu namn skall jag nå framgång. Jag kommer att marschera för att vinna mina strider.

Förlåt mig om jag har varit upprorisk. Det sista jag vill är att provocera din ilska mot mig och min familj.

Jag förlåter dem som förolämpat mig. Ge mig möjlighet och jag kommer att lösa mina problem med andra människor.

Hjälp mig att vinna förtroende hos andra människor. Alla måste tala väl om mig.

Herre ge mig din bestämmelse. Använd något och alla att välsigna mig.

Idag har jag väljer att eliminera från mitt liv alla synder. Jag kommer att leva i helighet. Låt mig se din härlighet, dina tecken och under.

Jag måste vara på din sida. Jag vill leva i ständig seger. Gud, jag vet att du kan göra stora saker i mitt liv.

Herre, sänd ikväll en kraftfull ängel. Befaller honom att undanröja alla hinder från min stig.

I morgon skall jag stiga till upphöja dig för dina stora segrar. Jag förkunnar att i morgon mina ögon kommer att se din frälsning i mitt liv.

Jag åtar sig att komma till din närvaro varje morgon. Jag kommer att tacka dig och prisa dig för din stora barmhärtighet.

I Jesu namn,

... Amen!

___________________________________________

Jag är glad att du bad "Morgonbön"!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:


___________________________________________

Morgonbön. Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

Inspirerad av dessa verser i Bibeln: 1 Mosebok 1:5-31 - 1 Mosebok 26:31 - 1 Mosebok 28:18 - 2 Mosebok 7:15 - 2 Mosebok 8:20;23 - 2 Mosebok 9:5 - 2 Mosebok 17:9 - 2 Mosebok 30:7;33 - 2 Mosebok 34:2 - 2 Mosebok 34:4 - Josua 3:5 - Josua 7:13 - Josua 8:10 - Josua 11:6 - Josua 22:18 - 1 Samuel 11:9 - 1 Samuelsboken 17:20 - 1 Kungaboken 17:6 - 2 Kungaboken 7:1 - 2 Kungaboken 19:35 - 1 Krönikeboken 23:30 - 2 Krönikeboken 20:17 - Rut 2:7
Bibeln - Bilder: Baker stranden

4 kommentarer:

  1. Frigör dig från religioner och du kommer att må mycket bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sök inte religionen. Söka Gud och du hittar kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, trofasthet, saktmod, återhållsamhet. Mot sådant är icke lagen.

      Radera
  2. Vilken av de 3700+ gudarna talar du om?
    Jag tror på den stora apelsin guden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ber inte till din gud. Vi ber till Jehova, Jesus och den Helige Ande.
      Jag hoppas att ni kommer att förstå. Detta är inte ett forum för att diskutera religion. Detta är en blogg för att be och finna frid.

      Radera

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.