Leta i den här bloggen

En bön för en Man

En bön för en Man

Denna bön är också tillgänglig på dessa språk: Engelska - Spanska.

Kärlekens Gud,

Jag höjer min bön till dig.

Snälla hjälp mig hitta en bra man. En man som jag kan älska utan förbehåll. En man som kommer att älska mig vägen Bibeln lär.

Jag vill inte slösa min tid med tillfälliga älskare.

Jag vill förena sig med en man av Gud. Tusen generationer kommer att komma från oss. Alla av dem kommer att vara välsignade barn.

Bibeln säger att du gjorde en efter din avbild. Snälla ge mig en man som kommer att bete sig som din sanna son.

Jag ber att ...

Han kommer att vara en god lyssnare.

Han kommer att vara en snäll och ge personen.

Han kommer alltid att vara redo att hjälpa mig när jag behöver honom.

Han kommer aldrig att förneka mig sin kärlek och inte heller undgå att hans lojalitet förbund.

Han kommer att kunna förlåta mig när jag misslyckas.

Han kommer inte att vara en man som ges till romantiska affärer med andra kvinnor. Kung Salomo missade detta sätt och hans hjärta avleddes från dig.

Han kommer alltid att behålla sin kärlek konstant. Han kommer att hålla hans trogna förbund med mig.

Han kommer att bli en nådig och barmhärtig make. Han kommer att vara en man sen till vrede.

Han kommer att vara en man som vet hur man slåss i livet. Vi kommer att lyckas.

Han kommer alltid att minnas att visa mig hans ömhet och tillgivenhet.

Hans kärlek ska trösta mig i svåra tider i livet.

Hans omsorg kommer att motivera mig att hålla igång.

Hans kärlek kommer att nå till himlen.

Hans kärlek varar livet.

Hans kärlek kommer aldrig att sluta.

Gud, hjälp mig att väcka mitt intresse för alla sina projekt och aktiviteter. Jag vill att han ska veta att jag är hennes sanna partner i livet.

Hjälp mig tala väl om hur mycket han älskar mig.

Jag förkunnar att ...

- Endast hans kärlek kommer mätta mig.

- Hans kärlek kommer att göra mig sjunga av glädje.

- Jag kommer att kunna lita på sin kärlek.

- Jag kommer att jubla i sin kärlek trots ångest och sorger i livet.

- Jag kommer att bli ett anbud fru, charmig och vackert att ögonen. Min kärlek kommer att fängsla honom hela tiden.

- Vi kommer att leva älska varandra i tider av överflöd och brist.

- Jag kommer att blomstra vid hans sida samtidigt som lever trygg i sin kärlek.

- Hans kärlek till mig kommer att vara bättre än livet.

- Jag kommer att njuta av kyssar läpparna mer än vin.

Och tillsammans kommer vi att dricka kopp kärlek.

... Amen


_______________________________________

Jag är glad att du bad "En bön för en Man"!

Nu inbjuder jag dig att göra en annan bön. Detta är den viktigaste bön.
Denna bön kommer att gynna din evighet.

Följ den här länken:

Bön om Frälsning

_______________________________________

Vad tycker du om den här bönen?

Lämna gärna dina kommentarer nedan.

Tack!

En bön för en Man; inspirerad av dessa verser i Bibeln: 1 Mosebok 1:26 - 2 Mosebok 20:6 - 4 Mosebok 6:25 - 4 Mosebok 14:19 - 5 Mosebok 10:18 - 1 Kungaboken 11:1-2 - 1 Krönikeboken 16:34 - Job 10:12 - Psaltaren 21:7 - Psaltaren 25:6;7 - Psaltaren 31:7 - Psaltaren 36:5 - Psaltaren 52:8 - Psaltaren 63:3 - Psaltaren 85:7 - Psaltaren 86:17 - Psaltaren 89:28;33 - Psaltaren 90:14 - Psaltaren 92:2 - Psaltaren 94:18 - Psaltaren 101:1 - Psaltaren 103:8 - Psaltaren 119:76;149 - Psaltaren 130:7 - Psaltaren 136:5-9;12-25 - Ordspråksboken 5:19 - Ordspråksboken 7:18 - Ordspråksboken 15:17 - Ordspråksboken 17:9 - Höga Visan 1:2;7 - Bibeln - Bilder: En Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en fråga eller ett bra och konstruktivt kommentera här.